BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 17, 2010

Pidato

Sebuah lagi post aku taip untuk dimasukkan dalam blog yang membosankan ini. Seperti yang (ntah... tak tahu berapa ramai yang tahu) diketahui, aku memang minat pidato. Suatu pagi, di saat aku tengah tercongok-congok kat belakang, mencari sedikit perlindungan dari terkena sinaran ultraviolet matahari menggunakan tangan tetapi sebenarnya untuk memejamkan mata *joke joke*, seorang cikgu membuat pengumuman tentang pertandingan pidato tu. Entah apahal, mataku terus segar bugar. Aku tanya Puan Hasnah (kemungkinan juri pertandingan). 

Aku: Cikgu, saya nak masuk pertandingan pidato boleh?

Cikgu: Boleh. Kamu Form berapa?

Aku: Form 1 Berillium.

Cikgu: Tapi, hari itu kamu exam kan? Takpe... nanti cikgu panggil kamu. Kamu daftar dulu. 
 
Yes, dapat jugak! Tetapi, exam macam mana? Entah... tengoklah mungkin aku boleh himpit-himpitkan masa sikit (apsal lah aku tak ada mesin masa? kalau tak, mudah je hidup) Aku masuk mende nih bukan nak menang *yay!! yay!!* itu bukan tujuan utama. Kalau aku kalah pun, takpe... dah adat pertandingan. Mana ada semua menang? Tak aci doh....  Aku nak cari pengalaman je. Tapi kalau dapat sijil, confirm aku bermati-matian nak menang. Tapi kalau takde *SOB... SOB*, tak menang pun tak kisah. Itu jelah untuk post paling tak best yang korang pernah baca ni, harap-harap aku dapat selitkan sikit masa untuk pidato. Kalau tak dapat, mungkin aku masuk sajak kot *sajak pulok doh....!* Okayah, bye bye bloggers...! 

0 comments: